• header_1.jpg
  • header_2.jpg
  • header_3.jpg
  • header_4.jpg
  • header_5.jpg
  • header_6.jpg
  • header_7.jpg
  • header_8.jpg
  • header_9.jpg
  • header_10.jpg

Olympische Barometer

augustus 2012 - In navolging van de succesvolle Oranje Barometer rondom de EK Voetbal 2012 initieert Trendbox in samenwerking met Activate &Co de Olympische Barometer. Hoe staat het met ons Olympische gevoel? Is Olympisch succes goed voor het nationale zelfvertrouwen? Hoe worden 16 Olympische (inhaak)campagnes gewaardeerd?

In de afgelopen tien jaar heeft Trendbox, in samenwerking met Activate &Co, voorafgaand en tijdens een EK of WK Voetbal telkens de Oranje Barometer uitgevoerd. Voor de Olympische Spelen van 2012 is gekozen voor een soortgelijk onderzoeksplan: de Olympische Barometer. Deze barometer heeft als primair doel het verkrijgen van een adequaat inzicht in de waardering voor en zo mogelijk het effect van op de Olympische Spelen gerichte activatie campagnes (in de breedste zin des woords), uitgedrukt in bekendheid, houding en gedrag van de consumenten.
Per campagne worden de volgende aspecten in kaart gebracht:

  • Bekendheid
  • Aantrekkelijkheid
  • Passendheid bij merk
  • Sympathie
  • Vernieuwendheid
  • Deelnamebereidheid

Op basis van deze harde, kwantitatieve cijfers wordt bepaald wat volgens de Nederlandse consument de meest gewaardeerde Olympische campagnes. Daarnaast wordt elke campagne via een open vraag van spontaan commentaar voorzien: dat is de kwalitatieve component in het onderzoek. In totaal worden 16 campagnes door de Nederlandse consument geëvalueerd.

Meer informatie over de Olympische Barometer, klik hier.

Terug

Contact

Marnixkade 109f
1015 ZL Amsterdam
T. +31 (0)20 589 83 83